fredag 1 mars 2013

Ytterligare en blogg om virkning

Ja, här föds ytterligare en blogg om virkning. Men jag bara måste...Skaparglädjen har drabbat mig igen.

Jag lärde mig virka som tonåring tack vare en klasskompis. Jag började virka typiska farmors-/mormorsdukar. Eftersom jag egentligen inte tyckte om virkade dukar sökte jag något annat som kunde virkas, och hittade då mönster på spetskragar. Under en period virkade och sålde jag spetskragar till både blusar och dopklänningar (jag kommer att visa några vid senare tillfälle). Sedan avstannade virkandet under en ganska lång tid.

Nu senast när jag tog upp virkningen så ville jag skapa något mer modernt, och resultatet blev att jag började virka fodral till min egen iPhone. Här nedan ett av de jag har använt mest.



Ungefär samtidigt började jag virka min första amigurumi, en liten hund med namnet "Doggy" till min dotter.


Och nu är jag fast... igen... :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar